czwartek, 14 marca 2013

Bankiet cz. II


„Cytrynowe kulki z łososiem”


Jakiś czas temu pokazałem wam jak interesująco i kulinarnie zaaranżować bankiet. Dziś kolejna odsłona, która mam nadzieję spotka się z waszą aprobatą. Obiecuję, że będzie pysznie i zjawiskowo na podniebieniach wszystkich gości. A ja powoli szykuję się na sobotnie warsztaty z foto-kulinariów, mam nadzieję że zdobyta wiedza i umiejętności pomogą mi przekazać wam nie tylko wiedzę, ale i gwiazdorski szyk dań wychodzących spod mojej ręki w postaci dobrych fotek.

składniki:
- 1 cytryna
- serek śmietankowy
- 150g łososia wędzonego w plastrach
- mix sałat z rukolą
- chleb okrągły pumpernikiel typu PARTY

przygotowanie:
Cytrynę umyj i dokładnie osusz. Zetrzyj skórkę. Serek przełóż do miseczki, wymieszaj ze skórką i jedną łyżką wyciśniętego soku z cytryny. Uformuj kulki wielkości orzecha włoskiego. Łososia pokrój na paski szerokości ok. 2cm i owiń je wokół kulek. Na pieczywie rozłóż sałatę, a na sałacie kulki. Podawaj od razu.


„Pasta z makreli z nutką pikanterii”


składniki:
- 1 wędzona makrela
- 1 fenkuł
- 1 mała czerwona cebula
- 1 papryczka chilli
- 1 mały pęczek mięty
- 1 sparzona cytryna
- 100ml jogurtu greckiego
- sól, pieprz
- chleb okrągły pumpernikiel typu PARTY

przygotowanie:
Mięso makreli oddzielamy od skóry i ości, rozdrabniamy palcami na mniejsze kawałki i przekładamy do miski. Fenkuła, cebulę, chilli oraz mięte drobno posiekaj i dodaj do makreli. Zetrzyj skórkę z cytryny, z połowy wyciśnij też sok, wymieszaj z jogurtem i połącz z makrelą. Dopraw solą i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz